Jadranje je popularen šport, postaja pa tudi vedno bolj popularen način sprostitve in preživljanja dopusta. Je neke vrste idealni dopust, preživiš ga na soncu, vsak dan si na novi plaži in imaš ves čas svojo, "domačo" kabino. Večina pa ne ve veliko o jadrnicah, zato sem se odločil, da napišem nekaj osnovo jadrnicah.
Trup
Jadrnice delimo po tem, koliko trup-ov imajo, po angleško Hull. Najbolj razširjenja je jadrnica z enim trupom. Ker je jadrnica precej ozka, deluje na hitro precej nestabilna. Vendar pa občutek vara, saj je pod trupom kobilica. Kobilica je približno meter globok element, na koncu katere je ponavadi utež (pri športnih jadrnicah je ta kobilica daljša in nima uteži. Ta kobilica poskrbi, da je jadrnica stabilnejša in preprečuje obračanje jadrnice. Če se jadrnica zaradi prevelike moči vetra in nestika smernikov obrne na bok, poskrbi kobilica, da takoj, ko zapremo jadra poravna jadrnico nazaj.
Jadrnica z dvema trupoma se imenuje katamaran in je tudi druga najbolj razširjena. Ker nima kobilice dobi stabilazacijo iz večje površine dveh trupov. Da je stabilizacija še večja so v potovalnih katamaranih trupi obteženi, da se katamaran res ne bi prevrnil. Katamaran tako pluje počasneje je pa bolj odporen na valove in valovanje.
Tretja varianta je Trimaran. Na hitro zgleda kot jadrnica z dvema dodatnima trupoma vsak na svoji strani. Taka jadrnica nima kobilice in se skoraj nič ne nagiba. Primernejša je za plovbo v plitvih vodah.
Slabosti katamarana in trimarana pred klasično jadrnico pa so predvsem v širini. Ker sta katamaran in Trimaran širša je tako potrebno plačevati vezanje na pomolih za 2 jadrnici, kar pa kmalu nanese veliko denarja. Prednosti pa kot omenjeno, da lahko plujejo v bolj plitvih vodah.
Več o jadrnicah si lahko preberete tudi na: http://sl.wikipedia.org/wiki/Jadrnica
V članku se dotaknejo predvsem kako se deli jadrnice. Glede na trupe in glede na jadra in njihovo zasnovo. Glede na zasnovo jader so enojamborne jadrnice lahko: cat, slup, kuter, jola, keč in škuner. Cat ima samo glavno jadro, ostale pa imajo najmanj dve.
Trup
Jadrnice delimo po tem, koliko trup-ov imajo, po angleško Hull. Najbolj razširjenja je jadrnica z enim trupom. Ker je jadrnica precej ozka, deluje na hitro precej nestabilna. Vendar pa občutek vara, saj je pod trupom kobilica. Kobilica je približno meter globok element, na koncu katere je ponavadi utež (pri športnih jadrnicah je ta kobilica daljša in nima uteži. Ta kobilica poskrbi, da je jadrnica stabilnejša in preprečuje obračanje jadrnice. Če se jadrnica zaradi prevelike moči vetra in nestika smernikov obrne na bok, poskrbi kobilica, da takoj, ko zapremo jadra poravna jadrnico nazaj.
Jadrnica z dvema trupoma se imenuje katamaran in je tudi druga najbolj razširjena. Ker nima kobilice dobi stabilazacijo iz večje površine dveh trupov. Da je stabilizacija še večja so v potovalnih katamaranih trupi obteženi, da se katamaran res ne bi prevrnil. Katamaran tako pluje počasneje je pa bolj odporen na valove in valovanje.
Tretja varianta je Trimaran. Na hitro zgleda kot jadrnica z dvema dodatnima trupoma vsak na svoji strani. Taka jadrnica nima kobilice in se skoraj nič ne nagiba. Primernejša je za plovbo v plitvih vodah.
Slabosti katamarana in trimarana pred klasično jadrnico pa so predvsem v širini. Ker sta katamaran in Trimaran širša je tako potrebno plačevati vezanje na pomolih za 2 jadrnici, kar pa kmalu nanese veliko denarja. Prednosti pa kot omenjeno, da lahko plujejo v bolj plitvih vodah.
Več o jadrnicah si lahko preberete tudi na: http://sl.wikipedia.org/wiki/Jadrnica
V članku se dotaknejo predvsem kako se deli jadrnice. Glede na trupe in glede na jadra in njihovo zasnovo. Glede na zasnovo jader so enojamborne jadrnice lahko: cat, slup, kuter, jola, keč in škuner. Cat ima samo glavno jadro, ostale pa imajo najmanj dve.
Ni komentarjev:
Objavite komentar