četrtek, 17. februar 2011

Signalne zastavice

Signalne zastavice so sestavni del plovbe po morju in so del mednarodnega kodeksa signalov. Med skupinami zastavic je dva metra presledka. Zastavice uporabljamo za komuniciranje na razdaljo. Kodirni znaki so razumljivi v vseh jezikih. Vsaka črka predstavlja samostojen znak sporočila. Vsaka zastavica izobešena na krovu jadrnice pa pomeni:

A - Pod vodo/jadrnico imam potapljača. Plujete počasi in obidite jadrnice
B - vkrcavam, izkrcavam nevaren tovor z jadrnice. Tudi prevažam
C - Da - pritrdilni odgovor
D - jadrnice se naj ne približujejo zaradi težav z menjanjem kurza
E -  menjam kurz, obračam jadrnico v desno
F - onesposobljen sem, vzdržujte zvezo z mano
G - potrebujem pilota
H -  na krovu imam pilota
I - menjam kurz jadrnice v levo
J - imam požar in nevaren tovor na jadrnici. Držite se na veliki razdalji
K - želim vzdrževati zvezo z vami
L - takoj zaustavite vašo jadrnico
M - moja jadrnica je zaustavljena in se ne premika
N -  Ne - nikalen odgovor
O - Človek v morju
P - (v luki) ladja bo izpula, (na morju) mreže so se zataknile
Q - zdravstveno stanje na jadrnici je dobro prosim za prost prehod
R -  nima pomena, uporablja pa se za opozorilo pred trčenjem v megli
S - motorji moje jadrnice delujejo vzratno
T - držite se na oddaljenosti, vlečem ladjo z dvema ladjema
U - plujete proti nevarnosti
V - prosim za pomoč
W - prosim za zdravniško pomoč
X - prenehajte z delom in opazujte moje znake
Y - moje sidro orje
Z -  potrebujem vlačilca

Ni komentarjev:

Objavite komentar